Mysig söndag


Idag var det fint väder och soligt hela dagen här hos oss. Vi var ute en sväng och testade en ny lekpark, gick och handlade på vår favoritaffär Goodstore. Den butiken är smått farlig för oss, vi vill handla allt... Det enda vi inte brukar handla där är frukt. Vi har Ekolådans fruktlåda hit varje torsdag och ibland grönsakslådan, förut hade vi Årstidernas fruktlåda och en gång fick vi båda två när någon hade glömt avbeställa. Det blev mycket ananas den veckan...


På eftermiddagen kom två kompisar förbi, de satt och filade på arbetsprover i vårt vardagsrum. Jag är inte speciellt bra på att teckna, så jag blir otroligt fascinerad av folk som är det. Alla kläder jag syr går direkt från huvudet till ett mönster och sedan ett plagg, aldrig som skisser.

Nu ska vi sy de sista vantarna som ska iväg på tisdag. Det är mycket som ska iväg den här veckan och jag hoppas verkligen att vi får det svart-/vitrandiga eko-trikån imorgon, jag är väldigt nyfiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0