Trotjänare, somrig tossa och mönster i taket



     

Vår bästa symaskin (enligt mig i alla fall), min Janome over-lock som jag har sytt på dagligen i nästan 6 år. Den har blivit lite trådkänslig på sistone, man måste vara exakt med trådspänningen så att den inte gör hoppstygn.





Fina våriga tossor med lite längre mudd. Bra till bebisar i exempelvis bärsele/bärsjal när byxan åker upp lite. Vi använder nu en ekologisk färgväxande bomullsmudd med 7 % lycra i.



Snygga mönster i taket. Tack solen!
/Hanna

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Definitivt den bästa i kategoring overlock/coverstitch!

2009-04-15 @ 19:53:55
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Hanna

Janome MyLock204D är det förresten, en senare variant vi också har är Janome MyLock744D som inte alls är lika bra.

2009-04-15 @ 20:13:46
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Sara

Om ens symaskin inte är trådkänslig, kan man annars ha problem med känslig tråd.

Jag sydde kycklingvingar med tråd som kom från gammelfaster Hajen (som dog för 15 år sedan, väl). Den tråden var känslig, vill jag lova. Krullade sig och gick av och hade sig.

2009-04-16 @ 09:15:22
Postat av: Hanna

Apropå Hajen, hennes lägenhet dyker upp lite då och då på bild i vår trappuppgång. Det är någon som vill byta den. Om jag hade varit rik som ett troll hade jag velat ha den som ateljé. Det hade blivit mysiga kaffepauser på den balkongen...

2009-04-16 @ 10:22:19
URL: http://bonkelimini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0