Lediga fredag och Ellen-trädet

Fredagar är en ledig dag, då kommer Ellens kusin Spencer hit och leker. Spencer passade bra in i vår familj idag med hostig hals och snorig näsa. Nu återstår det bara att se om hade samma sjuka sedan förra veckan eller om vi/han kunde dela med oss/sig något nytt härligt! Val av svartvit bild är ett rent taktiskt val när man har mörka ringar under ögonen...


När Ellen fyllde 1 år i januari fick hon Ellen-trädet av mig.
Hon skulle ju säkert få en massa leksaker i present så det kändes som en bra sak. Om vi hade haft en trädgård hade jag planterat ett träd till våren, men i brist på tomt i våra ägor fick det bli ett i miniformat som passar vår 2:a. Hur som helst sa kvinnan i blomsterbutiken att den skulle ha en gnutta vatten en gång i veckan. Jo visst..! Den höll på att dö efter två dagar och alla löv gulnade och föll ner på vårt köksbort. En stor tragedi, vi hade haft ihjäl Ellen-trädet (det ska tilläggas att mina fingrar är väldigt gröna)! Nu har vi lärt känna vår nya familjemedlem och vet att hon behöver ett litet glas vatten varje dag. Vi fick till och med lämna det hos mina föräldrar när vi åkte till Köpenhamn ett par dagar... Nu har den i alla fall fått massvis med nya löv och kvistar och den slokar av tyngden. Men det känns ju makabert att behöva klippa av Ellen-trädets armar och ben, som att klippa av kattens morrhår. Jag bara kan inte...

Kommentarer
Postat av: Sara

Spenc hälsar att nästa gång vill han INTE läsa Nick Hornby. Det var därför han inte ville äta.

2008-03-10 @ 12:39:13
Postat av: Hanna

Men Ellen har ju högläsning på fredagar. Vill han hellre läsa tysk grammatik? För det var det som erbjöds från början...

2008-03-10 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0