Klimatmagasinet Effekt

Foto: Klimatmagasinet Effekt

För ett par månader sedan kom första numret av Klimatmagasinet Effekt och vi skaffade en prenumeration. Som de säger i sin marknadsföring så fyller de definitivt ett tomrum. Nu har andra numret kommit och jag måste säga att de gör ett riktigt bra jobb! Både innehåll och layouten håller en hög nivå. Jag gillar verkligen det senaste omslaget (ovan) men innehållet var lite väl dystert denna gång. I första numret var det en bättre blandning av allvarliga, inspirerande och vetenskapliga artiklar. Antagligen har klimatmötet COP15 som pågår nu påverkat innehållet denna gång.

Min favorit är den s k "kommunikations-skolan" som går igenom hur man kommunicerar klimat och hållbarhet på ett vettigt sätt utan att skrämma bort folk.
Hur som helst kan jag varmt rekommendera en prenumeration om man är intresserad av ett sakligt magasin om "klimat och hållbarhet".

Chefredaktör David Jonstad skriver:
Med klimatmagasignet Effekt vill vi ta ett samlat grepp på klimat-, ekonomi- och resurskrisen. Visa på länkarna mellan dem liksom lösningarna. Det där hålet i det offentliga samtalet vill vi fylla med en spännande och inspirerande diskussion om ”vår tids ödesfråga”.

/Jeppe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0