Earth Hour-mjölken



För en gång skull köpte vi inte "den glada kossan som står i gräset" (som min fina Zoe säger) utan Earth Hour-mjölken. Den ser lite giftig ut tycker jag, men snygg. Ska bli intressant att se vilken färg/smak mjölken har...

Från Arlas hemsida:
"All tryckfärg på mjölkpaketen är uppbyggd på samma sätt men har olika färgpigment. I svart färg är pigmentet kol (sot).  Den svarta färgen på mjölkpaketen innebär därför inte mer miljöbelastning än dekoren på vanliga mjölkpaket. Kampanjen med de mörka mjölkpaketen innebär inte heller mer svinn av emballage. Arlas Mellanmjölk har så stor volym att varken leverantörerna eller Arla behöver kassera något emballage för den här kampanjen."


Innan cirklarna hamnar på plaggen får de pryda väggen.


Kommentarer
Postat av: Hanna Ö

Mjölkpaketet är skitsnyggt! Såg det på Ica och tänkte köpa det trots laktosintolerant bara för att det är så snyggt

2009-03-22 @ 19:20:50
Postat av: Hanna

Jag önskar bara att mjölken smakade godare nu med det snygga paketet... Jag har bara mjölk i kaffet för att jag har blivit en sån kaffemes på sistone...

2009-03-22 @ 19:32:28
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Sara

Mjölken kan väl inte smaka gott så länge den kommer från sura kossor? Eller va?



Jag var helt säker på att Earth Hour-mjölken var ekologisk - tills jag stod på Coop i lördags och rakryggat valde ett otrendigare paket. Från glad kossa. Ha!

2009-03-23 @ 09:35:56
Postat av: Hanna

Fy och skam på oss. Vi brukar dessutom köpa röd ekomjölk. Den gröna är "moffa-bajen-kölk". Hon är fin hon Ellen.

2009-03-23 @ 13:59:53
URL: http://bonkelimini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0