En gång för länge sedan...

För ungefär 2,5 år sedan sydde vi den här fina dressen till en bebis som skulle flytta in hos oss. Bebisen har hunnit bli två år men de fina kläderna försvann på en resa mot Köpenhamn när Ellen var några veckor. Tåget var försenat och vid bytet av tåg i Malmö, någonstans där, försvann en hel stor ryggsäck full med våra nysydda plagg till Ellen och mina egendesignade plagg. Väskan kom aldrig tillbaka. Vi jagade land och rike runt efter den där väskan. Elaka människa som stal den, jag är fortfarande ledsen.


Det var så det började, jag satt och knåpade kläder till mig själv och jag vet att jag fick använda symaskinen väldigt tidigt. När jag var 16 år började jag sälja mina kläder i två butiker i Stockholm. Sedan är det en lång lång lång historia som vi tar en annan gång hur jag och Jeppe hamnade här nästan 10 år senare! Hur som helst fick jag känna på problematiken med återanvända tyger redan då, när jag fick med en klänning (bilden här nedan) i en stor tidning och fick omkring 100 förfrågningar/beställningar men jag hade bara tyg till 5 st... Jag sydde redan då kläder av ex.vis gardiner, dukar och överkast. Då handlade det mest om att jag var en hyfsat fattig student och hade inte riktigt kommit igång, så jag köpte en del second hand.

En vårkappa (ja, svart/vitt är min favorit) och den fina loggan som Martha Ulonska har ritat.


   

Jag är alltså helt självlärd och har i sin tur lärt Jeppe. Det är riktigt roligt att kunna jobba tillsammans.
Nu ska jag ladda inför 2-årskalaset i eftermiddag. /Hanna

Kommentarer
Postat av: Helena

Usch vad tråkigt med ryggsäcken med alla kläder!



Grattis till lilltösen i efterskott!

2009-03-22 @ 21:42:38
URL: http://lillofant.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jaa, det är verkligen tråkigt. Jag är nog förresten mest arg och inte ledsen.



Ellen hälsar tack till grattiset :) men just i lördags var det hennes kusin Spencer som fyllde år!

2009-03-23 @ 01:51:05
URL: http://bonkelimini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0